Fogalomgyűjtemény: (mindegyikre kérek egy példát is majd említeni, hogy hol tanultunk róla)
Elem ; vegyület; oxidáció; redukció; savak; bázisok; közömbösítés; allotrópia; amfotéria; exoterm változás; endoterm változás; kovalens kötés; ionos kötés; fémes kötés; hidrogénkötés;
Gondolattérkép_ atomszerkezeti ismeretekhez:
https://www.mindmeister.com/1181380173?t=Sev56y126o
8.OSZTÁLYOSOKNAK
2018/2019. I.félév: 2018.09.05 házi feladata:
A gondolattérképen szereplő fogalmakat, meghatározásukkal együtt a füzetbe kérem szépen beírni és megtanulni. csatoltam ide a fogalmak fotóját: 20180905_083409.jpg (1404209)
A fogalmak meghatározását a 7.osztályosoknak menüpont alatt lehet megtalálni az első kettő ppt. diasorban!
Jó tanulást! Enikő néni
2017/2018. II. féléves kémia:
Kedves 8. osztályosok!
1. feladat: kiadott témából ppt készítése és előadása
Íme a táblázat, melyben láthatjátok a csapatotok témáját amit ki kell dolgoznotok egy ppt-ben és elő kell adnotok a kijelölt időpontban. A kijelölt időpontot a táblázat "előadás időpontja" c. oszlopban találjátok. A témát a kiadott jegyzet és a kiadott Mozaikos kémia 8. tankönyv alapján kell feldolgozni és úgymond a többieknek megtanítani.
A ppt kb 10-15 diából álljon, a csapattagok mindegyike csináljon min. 2-3 diát a ppt-hez és legyen egy ember aki ezt egybeszerkeszti. Arra a diára, amit te készítettél írd rá a neved.
Hogy gondolom? A kiadott témában pl valaki elkészíti a kémiai és fizikai tulajdonságokról a diákat, a másik elkészíti a kémiai reakciókról a diákat és még kísérleti videofájlt (pl a youtube-ról) beilleszthet, a 3. csapattag-ha van- akkor elkészíti az előállításáról, felhasználásáról a diákat.
csapatok_8.oszt_2017_2018.xlsx (16280)
Témák kidolgozásához íme a jegyzet:
2. feladat: Anyagismereti kártyák készítése
A fenti témához kapcsolódó anyagok anyagismereti kártyára való kidolgozása. Az anyagismereti kártya üres változatát itt csatolom:
anyagismereti kártya üres.docx (16152)
Annak az anyagismereti kártyának,amit te készítettél, szintén írd a hátuljára a nevedet.
3. feladat: word dokumentumban a témához kapcsolódó kérdések és válaszok leírása.
A kidolgozott témához kapcsolódóan olyan kérdéseket írjatok, amelyek alkalmasak az általatok előadott téma visszakérdezésére. Necsak a kérdést írjátok le, hanem a kérdés után a helyes válasz megjelölésével a válasz lehetőségeket is. Legalább 15 kérdés - válasz legyen.
Hogyan gondolom? Pl így:
kérdés: Mi a hétköznapi neve a nátrium-hidrogénkarbonátnak?
válasz: A) konyhasó
B) szódabikarbóna
C) sütőpor
D) egyik sem
A word dokumentumot 12 pontos betűmérettel, 2,5cm-es margókkal és 1,5-es sorközzel kérem kidolgozni. Azokhoz a kérdésekhez, amit te írtál, ott is írd oda a nevedet!
Értékelése a munkának:
1.jegy: a ppt-d elkészítése és előadása/letanítása, te is adod elő!
2.jegy: az anyagismereti kártya és a kérdések-válaszok értékelése
Mindhárom feladat kidolgozása után a dokumentomokat és a ppt-t kérem online is beküldeni, az előadásotok időpontja előtt minimum 1héttel, az ehejja@bpg.hu címre.
Jó munkát fiatalok!
E.n.
2018.02.15.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kedves 8. osztályosok!
Íme a két fájl amit ígértem:
Az élet molekulái ppt-ből addig tessék bemásolni a füzetbe amíg az órán is eljutottunk!!!
Az élet molekulái.pptx (1505879)
A vízszennyezés gondolattérképet pedig egy-az egyben tessék bemásolni a füzetbe:
Kémia - víz szennyezés.docx (93591)
Jó munkát fiatalok! :-)
E.n.
2017.05.14.
Kedves 8.osztályosok a mosószerekről szóló diát lentebb csatolom, ezt másoljátok be a füzetetekbe!
Mosószerek a fürdőszobában.pptx (145646)
Köszönettel: Enikő néni